Sinds januari 2024 geeft Tessa zang- en songwritinglessen bij Zanghuis206. Ze is in 2017 afgestudeerd aan Codarts, het popconservatorium van Rotterdam, waar ze zich specialiseerde in zowel zang als songwriting. Tijdens haar studie deed ze haar eerste ervaring op met internationale co-writes en werkte ze onder andere samen met Alice Merton.
Na haar afstuderen heeft Tessa lesgegeven op verschillende muziekscholen en zich verder verdiept in performance. Haar liefde voor het podium ontstond al op jonge leeftijd. Als kind gaf ze shows in de woonkamer en ontdekte ze op vijfjarige leeftijd de magie van het optreden als danseres. Vanaf dat moment stond haar droom vast: dag in, dag uit bezig zijn met zingen en dansen. Op dertienjarige leeftijd kreeg ze haar eerste zanglessen van Marijke Hörmann, en het artiestenbestaan bleef haar ultieme doel.
Naast haar werk als docent is Tessa actief als uitvoerend artiest onder de naam L’Asset, waarmee ze art-alternative synthpop maakt. Met deze band heeft ze in het Verenigd Koninkrijk getourd, verschillende singles uitgebracht en was ze meerdere keren te gast bij 3FM. In 2023 won L’Asset de Haarlemse Rob Acda Award en in mei dat jaar stonden ze op de mainstage van Bevrijdingspop. Eind 2024 verschijnt de eerste single van de nieuwe EP, waarmee een nieuw hoofdstuk voor de band wordt ingeluid.
In haar lessen staan plezier en ontspanning centraal. Ze werkt samen met haar leerlingen aan sound, klankkleur, zelfvertrouwen in zang en de inzet van het lichaam tijdens het zingen. Hierbij maakt ze gebruik van diverse methodes, zoals CVT (Complete Vocal Technique) en EVTS (Estill Voice Training System), maar stemt ze vooral af op de individuele behoeften van de leerling. Daarnaast begeleidt ze leerlingen bij tekstinterpretatie, performance en audities.
Voor leerlingen die zich willen verdiepen in songwriting biedt Tessa begeleiding aan op het gebied van tekstopbouw, melodieontwikkeling en songanalyse. Door middel van opdrachten, tools en oefeningen helpt ze hen hun eigen nummers naar een hoger niveau te tillen of hun eerste songs te schrijven. Het bespelen van een instrument is hierbij handig, maar niet noodzakelijk.
Met haar brede ervaring en passie voor muziek helpt Tessa haar leerlingen het beste uit zichzelf te halen.